dinsdag 24 december 2019

Andrea Sangiacomo over zijn #Spinoza on Reason, Passions, and the Supreme Good.

In het blog van 12 augustus 2019 kondigde ik de komst aan van het nieuwste boek van
Andrea Sangiacomo, Spinoza on Reason, Passions, and the Supreme Good. Oxford University Press, volgens welke het 19 December 2019 verscheen; volgens Amazon zal het 12 februari 2020 uitkomen en volgens book depository komt het op 26 december 2019 uit. Het is ook al gedeeltelijk in te zien via books.google,  dat in z'n geheel de Inleiding laat lezen, maar niet de Acknowledgements. Die laatste haal ik hier binnen via Amazon, daarna embed ik de Inleiding; beide teksten laten veel zien van Andrea Sangiacomo.
Volgens OUP:
  • First comprehensive reconstruction of the evolution of Spinoza's moral thought
  • Original interpretation of Spinoza's account of reason
  • Presents a new theory of the role of the passions in the ethical progress
  • Thorough study of Spinoza's moral thought across the entire corpus of his works
  • Integrates moral, political, epistemological, ontological, and metaphysical discussions

  • ["Van wie die merkwaardige cover is, kon ik nog niet achterhalen," schreef ik. Adèle Meijer en Howard Spoelstra wezen mij erop dat daarover in de voorlaatste alinea in onderstaande  Acknowledgements is te lezen.]



    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten