zondag 12 januari 2020

Het vierde artikel van Henk Keizer over #Spinoza in een internationaal wetenschappelijk tijdschrift is verschenen


Henk Keizer liet mij gisteren weten: "Gisteren ontving ik aflevering 4 van 2019 van Rivista di storia della filosofia met daarin het openingsartikel 'Spinoza's Idea of Idea Doctrine: A Theory of Consciousness' van Henk Keizer.
Daar ik de cover en inhoudsopgave van dat 4e nummer van 2019 nog niet heb, plaats ik hiernaast dat van het 3e nummer.

En, Henk, bij dezen hartelijk gefeliciteerd met dit resultaat!

 
Het is zijn vierde artikel in een internationaal wetenschappelijk - peer reviewed - tijdschrift. Hierna meld ik de eerdere:


British Journal for the History of PhilosophyIn 2012 had Henk Keizer een eerste artikel in Nummer 3 van de 20e jaargang van het British Journal for the History of Philosophy onder de titel: "Spinoza's Definition Of Attribute: An Interpretation."
 
 

Vervolgens verscheen in Epoché: A Journal for the History of Philosophy, Volume 20, Issue 1, Fall 2015,  Pages 65-80
Henk Keizer, Is There a "Pancreas Problem" in Spinoza’s Theory of the Human Mind? 
 
En als derde kwam het volgende in:
 

Volgens mij kan hij op deze vier artikelen wel promoveren: er zijn weinig scholars die het presteren om in zoveel verschillende wetenschappelijke tijdschriften te verschijnen. Maar hij wil er, naar ik heb begrepen, nog een vijfde hoofdstuk aan toevoegen, dat eventueel niet eerst als artikel verschijnt. Ik wens hem daarmee alle succes.

1 opmerking:

  1. Bedankt Stan voor deze mooie presentatie. Vooral het laatste artikel zal belangrijk blijken, omdat het een einde maakt aan de diskwalificatie van de 'idee van idee' doctrine als bewustzijnstheorie, die langzamerhand gemeengoed werd door met name Garrett en Nadler.

    BeantwoordenVerwijderen