dinsdag 7 januari 2020

#Spinoza’s Korte Verhandeling van God, de mensch en deszelvs welstand als e-book


Toen Gerrit H. Jongeneelen als scientific researcher verbonden was aan de Erasmus University Rotterdam, maakte hij een uitgebreide analyse van de KV, het werd - als ik het wel heb - zijn afstudeerproject. De resultaten ervan heeft hij telkens beschikbaar gehouden via internet (via diverse url’s; de blogs die ik daaraan wijdde zijn nu niet meer van belang).

Onlangs liet hij mij weten dat hij die website heeft opgeheven en zijn werk nu [sinds okt. 2016] als e-book voor slecht $1,1 beschikbaar heeft gesteld via Amazon. Hieronder neem ik een deel van de inhoudsopgave over. Wie wel eens heeft gegrasduind op die website, ziet dat de complete inhoud is overgegaan naar het e-book. Graag maak ik de lezers van dit blog hierop opmerkzaam.

Achtergrondinformatie over de KV is te vinden bij de Koninklijke Bibliotheek. Ook is de tekst van de KV te vinden op wikisource

Geen opmerkingen:

Een reactie posten