dinsdag 17 september 2019

Alain Badiou over #Spinoza [2]

In het eerste blog over Badiou, vermeldde ik al: In 1988 verscheen zijn L'Être et l’Événement. Daarin had hij als tiende “meditatie: Spinoza.” Dit werk werd vertaald als Alain Badiou, Being and Event, met daarin “Meditation Ten: Spinoza.” Deze tekst breng ik hier... wel na enige aarzeling of ik niet toch eerst een blog met een uitleggende tekst zou brengen, want het is nuttig op de hoogte te zijn met centrale begrippen als "evenement", "de leegte" e.d. Toch waag ik het erop en houd vast aan mijn oorspronkelijke opzet.










1 opmerking:

  1. Moedig van je. Deze tekst vraagt een langzame lezing met natuurlijk aandacht voor de bewoordingen en coördinaten waarmee Badiou zijn beschouwing uiteen zet.
    Ik ben benieuwd wie dit meeleest.

    BeantwoordenVerwijderen