donderdag 14 november 2019

De Societas Spinozana bij de opening van de Domus Spinozana - #Spinoza

Eliane Beyer wees mij op de website over Joaquim de Carvalho (1892-1958), professor de Filosofia da Faculdade de Letras da Universidade de Coimbra [cf. wiki] en die ook in het bestuur zat van de Societas Spinozana.
Op die website trof ik onder Fotobiografia deze foto aan. Wat had ik graag meer namen vermeld gezien. Wie van deze heren is b.v. Carl Gebhardt, van wie ik nog nooit een foto tegenkwam?



Het mailtje van Eliane Beyer werd aanleiding voor het vorige blog over J.H. Carp. Volgens haar kwam de naam van Cavalho niet voor op mijn blog, maar dat klopte niet. In het blog van 06-08-2009 over het Chronicon Spinozanum, op 21-2-2010 aangevuld met de inhoudsopgaven, komt J. de Carvalho voor. Ik ging omzien naar zijn hoofdstukje in het laatste (1927-)nummer van Chronicon Spinozanum, maar vond zijn twee pagina's over ontwikkelingen in Portugal niet veel voorstellen. Wel zag ik dat in datzelfde nummer J.H. CARP's lezing stond, "Wezen en Waarde van het Spinozisme". Dat heb ik overgenomen en via dat vorige blog (met alle blogs over Carp) opnieuw gepubliceerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten