vrijdag 15 november 2019

Op komst van Uitgeverij Spinozahuis: #Spinoza en zijn kring, een balans van veertig jaar onderzoek

Op de website van de Ver. Het Spinozahuis is er nog niets over te vinden, maar met deze tweet van Tjip werd deze cover verspreid. Het moet dan gaan om de teksten van het symposium dat op vrijdag, 21 sep 2018, voorafgaand aan de inaugurale rede van Henri Krop werd gehouden over de zogenoemde kring van Spinoza. "De afgelopen veertig jaar is er met name in Rotterdam veel onderzoek verricht naar het netwerk van vrienden en contacten van Spinoza. In deze bijeenkomst zal door experts een balans worden opgemaakt en lacunes worden aangegeven." Zo is hier te lezen.

4 opmerkingen:

  1. Een heerlijk nummer! De Utrechtse Kring en de familieverbanden van Frank Martens geloof ik. Heb hem nog niet uit! Aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoezo "Op komst"? Het bundeltje is kennelijk al gedrukt en uitgegeven. Hoe kon Tjip anders de cover verspreiden? En zie ook de reactie van René de Boer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb inmiddels ook het boekje - in dank - ontvangen.
    Daarom heb ik mijn reactie aan Anoniem gewist Ik schreef "Beste Anoniem,
    Je hebt gelijk dat het kennelijk al gedrukt is en verspreid naar de deelnemers aan het symposium. Maar daarmee is het nog niet "uitgegeven" resp. gepubliceerd.
    De overige leden van de VHS (die niet deelnamen aan het symposium) moeten het nog toegezonden krijgen en het overige publiek komt het nog niet tegen in de winkel van de uitgever.
    Kortom voor hen allen geldt dat het boekje "op komst" is. Ik handhaaf derhalve mijn titel."

    Ik had nog niet in mijn postbusje gekeken en daar bleek het zojuist in te zitten. Ik zal het met belangstelling gaan lezen.

    BeantwoordenVerwijderen