dinsdag 19 november 2019

Everything You Always Wanted to Know about #Spinoza [en inmiddels NIET meer over Spinozaland!]

"Everything You Always Wanted to Know about Spinoza" gaf Steven Nadler als titel mee aan zijn bespreking van  Maxime Rovere's Le clan Spinoza, [Flammarion]. Vandaag had de vertaling ervan, onder de titel Spinozaland, zullen uitkomen, zo was "beloofd". Maar ook deze datum werd niet gehaald door de uitgever: Balans. Er zijn nu al zoveel verschijningsdata genoemd - ik heb er meermalen over geblogd: eerst zou het 29 jan. 2019 verschijnen, toen 24 september 2019, daarna 19 november 2019 (cf. Libris en Scheltema), vervolgens 31 januari 2020 (cf. Amazon). Die data verzinnen de boekverkopers niet zelf - die hebben ze van de uitgever. Nu staat op de website van Balans 28 april 2020 als datum van verschijning vermeld. Ik heb er geen fiducie meer in dat we deze uitgever op zijn woord mogen geloven. Die strooit, zo lijkt het, willekeurig met data. Ik ben mijn interesse in deze vertaling langzamerhand wel kwijt geraakt. Ik denk dan ook dat dit de laatste keer is dat ik ernaar uitzie en er een blog aan wijd.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten