donderdag 4 juli 2019

#Spinoza-blogger is er weer - en de ontvangers van de NWO-Spinozapremie 2019

Vanaf begin juni tot nu was ik ernstig ziek en tot niets in staat, ook niet tot bloggen. Ik ga hier niet over uitweiden, maar meld dat ik weer aan het opknappen en aansterken ben en voorzichtig aan de draad van dit blog weer zal oppakken.


Spinoza-illustratie van Roland Blokhuizen bij artikel over NWO-laureaten in NRC 22 juni 2019
Ik ga niet alle Spinoza-nieuws van de afgelopen periode opdiepen, slechts een paar dingen die ik ontdek. Om te beginnen (want dat heb ik alle jaren gemeld): op 21 juni maakte de NWO de namen bekend van wetenschappers die de NWO-Spinozapremie ontvangen - dat zijn: prof. dr. Bas van Bavel, prof. dr. Yvette van Kooyk, prof. dr. ir. Ronald Hanson en prof. dr. Amina Helmi - en de wetenschappers die de NWO-Stevinpremie ontvangen - dat zijn: prof. dr. Andrea Evers en prof. dr. Jack Pronk.


Voor meer info zie NWO, NRC, waarvan ik bovenstaande Spinoza-illustratie van Roland Blokhuizen overneem, en Trouw.

6 opmerkingen:

  1. Supergoed dat je er weer bent en in weer in het zadel zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank, dank,
    Hopelijk is het dagelijks groeiend herstel voor een hele poos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je weer aan de beterende hand bent. Het uitblijven van de dagelijkse Spinoza-berichten deden het ergste vermoeden -- wat nu gelukkig niet het geval blijkt. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blij dat u doorgaat met dit blog! Ik ben Spinoza leek, maar wel geïnteresseerd! Ik kijk, lees met plezier, nieuwsgierig en ontdekkend wat u op het blog plaatst en zelf schrijft.
    Mijn dank!!

    BeantwoordenVerwijderen