donderdag 26 april 2018

Het Spinozisme fraai gesymboliseerd - #spinoza


Door de Grupo de investigación sobre Spinoza y el spinozismo, gevestigd in Buenos Aires [cf. website], wordt in augustus 2018 een internationale bijeenkomst georganiseerd over het lezen van Spinoza: Encuentro Internacional “LEER A SPINOZA” 2018
Voor het affiche van de bijeenkomst heeft iemand heel ingenieus zeker 6 afbeeldingen van Spinoza in elkaar geknutseld. Ik zie erin een majestueuze symboliek van het SPINOZISME, waarbij immers zo ongeveer iedereen zijn of haar eigen Spinoza kent. Knap gedaan.

 

Jammer dat er dan een foutje insluipt: voor meer informatie wordt men verwezen naar https://grupospinoza@wordpress.com/ wat moet zijn: https://grupospinoza.wordpress.com/  

* * *
Deze Spinozacollage acht ik beter geslaagd dan deze op de cover van Marcos André Gleizer, Lições Introdutórias à Ética de Espinosa. Via Verita, 2014 [cf. dit blog *]. Maar dit boek is ook Portugees, dus misschien is de maker van 't affiche er wel door geïnspireerd.  
Wel aardig vind ik zojuist te ontdekken dat ik in het blog over 't boek met deze cover ook al schreef: "waarvan de cover in mijn ogen misschien wel suggereert dat elke uitlegger ook een beetje zijn eigen Spinoza in elkaar zet?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten