zondag 26 augustus 2018

Blogs over Badiou’s #Spinoza


Alain Badiou in 2009 © Baltel- Sipa
Terence Blake, een in uit Australië afkomstige, in Frankrijk opgeleide en werkende filosoof, die Paul Feyerabend en Gilles Deleuze als zijn lievelingsfilosofen beschouwt, gaf gisteren op zijn blog AGENT SWARM twee blogs over Badiou's kijk op Spinoza, resp, Deleuze:

BADIOU ON SPINOZA (1): the enigmatic status of « infinity »

BADIOU ON SPINOZA (2): Badiou’s reading of Deleuze’s reading of Spinoza

Eerder, op 18 augustus had hij het blog: ENGLISH SUMMARY OF BADIOU, DELEUZE, AND THE ACCESS TO INFINITIES

Cf. Terence Blake's pagina op academia.edu en bij Twitter.


 
 

4 opmerkingen:

  1. Stan,
    Ik weet niet hoeveel mensen jouw blog lezen en heb dus ook geen idee hoeveel er nu voor het eerst Terence Blake leren kennen, maar wie geïnteresseerd is in ‘hedendaags denken’ en haar vertakkingen naar bijvoorbeeld Spinoza heeft met ‘Agent Swarm’ een echte goudmijn.

    Zijn site staat reeds jaren vast op mijn mobieltje en Blake is een zeer gedegen kenner van Zizek, Badiou, Deleuze, Laruelle, OOO en andere zaken.
    Een heerlijke site om mee te denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mij was Terence Blake's site nog niet bekend. Ik ga hem bij nader inzien ook niet in mijn favorieten opnemen. Er zo af en toe eens op stuiten vind ik genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Stan,

    De link naar het eerste blog zou deze moeten zijn: https://terenceblake.wordpress.com/2018/08/25/badiou-on-spinoza-1-the-enigmatic-status-of-infinity/

    Groet,
    Howard

    BeantwoordenVerwijderen