donderdag 3 januari 2019

Arnon Grunberg weer eens over #Spinoza


Het eerste nummer van Filosofie Magazine van 2019 heeft als thema “hypocrisie” én bevat tevens een artikel van
Arnon Grunberg, "Spinoza is een vader die eerder respect dan liefde afdwingt."
Filosofie Magazine geeft deze “productomschrijving” [cf.]:
Iedereen is hypocriet, en daar is niets mis mee. Filosofie Magazine trapt het nieuwe jaar af met een nummer over hypocrisie: we bespreken de vraag of het wenselijk is om zo authentiek mogelijk te zijn. Bederft een al te grote waarachtigheid immers niet elke relatie? Aan het woord komt onder anderen voormalig Filosofie Magazine-hoofdredacteur Leon Heuts, die laat zien dat je zonder een gezonde dosis hypocrisie niet kan leven. Verder onderzoeken we onder meer waarom Spinoza onverminderd populair is en bieden we een overzicht van de beroemdste hypocriete filosofen.
Als iemand mij een PDF of andere kopie van het artikel van Grunberg kan toesturen, houd ik mij aanbevolen.

Zie hier de kopie die ik vervolgens ontving (waarvoor mijn dank).
:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten