vrijdag 8 februari 2019

Verheugend nieuws over boeken over #Spinoza die uitgeverij Coriarius nog dit jaar laat verschijnen


Vandaag ontving ik het door mij bestelde exemplaar van het boek dat Karel D’huyvetters samenstelde van door hem vertaalde artikelen van Hasanah Sharp, God, of de natuur. Spinoza’s empathisch denken over mens, maatschappij en milieu, samengesteld, vertaald en ingeleid door Karel D’huyvetters, Bibliotheca Spinozana Flandrica VI. Werchter: Uitgeverij Coriarius, 2018, 212 blz., 17 x 24 cm, paperback. [cf. ’t blog van 4 febr. 2019].
Ik hoop daar t.z.t. een impressie van te geven. In dit blog wil ik graag vertellen, wat me bij eerste doorkijken het meest opviel: op de laatste bladzijde meldt Karel dat hij ook in voorbereiding heeft en voornemens is nog dit jaar te laten verschijnen:
Etienne Balibar, Spinoza politiek. Het transindividuele - 352 bladzijden
Mogens Laerke, Spinoza: zeven wegen van wijsheid - 275 bladzijden

Ik vind dit een zeer verheugend plan. Vooral dat Balibar’s Spinoza politique. Le transindividuel. [PUF, 2018] in het Nederlands gaat verschijnen [cf. dit blog]! Maar de Franse uitgave telt 480 pagina's. Zal het dan wel compleet worden vertaald? Als je via books.google het paginabeeld vergelijkt met het wat compactere van de boeken van Uitgeverij Coriarius dan zou het heel goed kunnen… Kortom, ik verheug mij er zeer op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten