dinsdag 20 februari 2018

Het ongelukkige lot van spinoza.blogse.nl


Dit moet ik even kwijt. Mij voorbereidend op een blog dat ik op Spinoza’s sterfdag zou kunnen brengen, was ik op zoek naar een oud blog en kwam daarbij toevallig op de vroegere domeinnaam van mijn blog: spinoza.blogse.nl
En wat zag ik tot mijn schrik: dat is een seks- en datingsite geworden. Hoe het kan, weet ik niet: blogse.nl staat te koop – dus hoe kan die al gebruikt worden? Of ja, de huidige eigenaar wil wellicht tijdens de verkoop nog wat bijverdienen. De enige reden die ik kan bedenken waarom hiervoor deze domeinnaam werd gebruikt is: het was de naam die bij blogse.nl bovenaan stond in het rijtje van "de meeste blogs." Enige relatie met Spinoza kan ik niet bedenken.
Nadat ik bijna tien jaar op de url met die naam over Spinoza, Spinozisme en Spinozana heb geblogd, voel ik me nu toch een beetje aangerand. Die domeinnaam hoorde bij mij - was een deel van mij geworden.
Dat vervelende gevoel, wil ik even met u delen. Ik ben even van mijn apropos. Een stukje van het beeldvenster laat ik hierna even zien. Onderaan staat ook nog “© 2018 - Spinoza.blogse.nl”
Ach ja, er zijn vervelender dingen. Maar dit past zo totaal niet bij Spinoza (en niet bij mij).
“Nadat de ervaring mij geleerd had…”

1 opmerking:

  1. Erg vervelend, zeer invoelbaar. Wanneer ik binnenkort mijn website ophef houd ik de domeinnaam aan (en blijf ik daar de komende jaren voor betalen). Juist om wat jij schetst te voorkomen.

    BeantwoordenVerwijderen