maandag 17 juli 2017

Sir Frederick Pollock's Spinoza His Life and Philosophy

Aan het blog van 14-01-2011, "Sir Frederick Pollock (1845 - 1937) rechtsgeleerde en Spinoza-deskundige", wil ik een feitje toevoegen. Maar dat kan niet meer: het staat definitief gearchiveerd.
Ook al gaat het maar om een klein feitje, het is toch méér dan een "inutilis scientia Spinozana" en daarom breng ik het in een nieuw blog.

In 2011 leek het nog, zoals ik schreef: Zijn Spinoza His Life and Philosophy uit 1880 kreeg in 1899 een 2e editie, welke bij archive.org is gedigitaliseerd.
Dit klopte wel, maar de eerste editie was ook al in 2008 gedigitaliseerd, zo bleek mij nu, cf. archive.org
Daarbij  plaats ik rechts alsnog de cover van die tweede editie.

 
Ik noteer nog en attendeer erop dat er een appendix is:
Includes his Life, by John Colerus, (p. [413]-443) with reproduction of t.-p. of 1706 ed.: "The life of Benedict de Spinosa, written by John Colerus. Done out of French. London, Printed by D. L., 1706."
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten