zondag 30 september 2018

Heinrich Gottselig (1884 – 1935) en zijn fraaie ets van #Spinoza


Op 30-07-2011 had ik het blog over “Heinrich Gottselig (1884 – 1935) maakte een fraaie ets van Spinoza.” Zoals ik daarin meld, bestond er toen nog geen wikipedia-pagina over de kunstenaar. Ik stelde vanuit diverse stukjes info die op verschillende plaatsen te vinden waren, zijn biografie samen. Inmiddels is op 27 juli 2017 op de.wikipedia zo’n pagina over Heinrich Gottselig aangemaakt. Er is duidelijk gebruik gemaakt van mijn blog en aan het eind ervan wordt onder “Weblinks” verwezen naar Biografie (niederländisch) [daar nog naar het vroegere spinoza.blogse, dat sinds kort weer seksdata geeft; ik heb er vandaag de gearchiveerde blogpositie voor in de plaats gegeven].
Opmerkelijk is wel, zoals naar mij is opgevallen vaak op Wikipedia gebeurt, dat niets vermeld wordt over de Spinoza-ets die hij maakte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten