dinsdag 25 september 2018

Steven Nadler uitgegeven samen met #Spinoza - een stelletje


Over twee dagen brengt de Franse uitgever H & O Editions het boek van Steven Nadler’s Un livre forgé en enfer samen uit met Spinoza’s Traité théologico-politique als ‘un diptyque’. Ziet er creatief uit.


Wat ik me afvraag: zou Nadlers boek nog niet eerder in het Frans zijn vertaald [dat geeft me nog hoop voor Nederland]? En wat me verbaast: op de cover is te lezen dat de TTP een voorwoord kreeg van Thomas Römer; iPhilo heeft een artikel van René Chiche “est professeur agrégé de philosophie. Il signe la préface de cette nouvelle édition du Traité théologico-politique de Spinoza publiée chez aux éditions H&O en 2018, à laquelle s'ajoute Un texte [sic = livre] forgé en enfer de Steven Nadler.” Wie schreef nu het voorwoord?




Ik houd hier even de volgende links vast:
Peter Gordon, “Destroyer and Builder.” Review of Steven Nadler's A book forged in hell. May 3, 2012 in The New Republic

Mike Driedger, "The Publisher of the Book Forged in Hell: The Output of Jan Rieuwertsz Sr., Spinoza’s Intellectual Agent" [cf. website DutchDissenters ook academia.edu]
Steven Nadler, A Book Forged in Hell Spinoza’s Scandalous Treatise and the Birth of the Secular Age (2011) - hier te lezen of te downloaden.
 


 

1 opmerking:

  1. Jean-Louis Schlegel geeft een korte bespreking in het jan/febr. 2019 nr van Esprit.
    https://esprit.presse.fr/article/jean-louis-schlegel/spinoza-en-librairie-41894

    BeantwoordenVerwijderen