donderdag 16 november 2017

Emilia Giancotti Boscherini (1930 - 1992) “La Spinoziana” [2]



Gisteren bracht ik het blog met uitgebreide informatie over deze te jong gestorven Italiaanse Spinoza scholar die de bijnaam “La Spinoziana” kreeg. Daarin verwees ik o.a. naar het In Memoriam dat Filippo Mignini over haar schreef:
Filippo Mignini, "RICORDO DI EMILIA GIANCOTTI", in: Studia Spinozana Volume 8 (1992), Köningshausen & Neumann, p. 10-20
Daar ik, om enigszins te kunnen achterhalen wat hij schreef, toch met OCR een digitalisering van die tekst heb moeten maken, en daar er goed beschouwd toch relatief weinig over deze bijzondere Spinozageleerde op internet te vinden is, heb ik besloten alsnog van dit gedigitaliseerde artikel een PDF te maken dat ik hierbij op internet zet. Ten behoeve van hen die Italiaans lezen of die er anders met een vertaalmodule van Google of Bing kennis van kunnen nemen.
Ik hoop dat de direct belanghebbenden, op de eerste plaats de heer Mignini, hiermee akkoord kunnen gaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten